Saturday, September 27, 2008

Wo de mei mei he didi..

Hai...kali ni aku nak cerita pasal adik beradik aku..adik beradik aku hanya ada 3 orang sahaja..dan akulah yang paling tua skali..hehe..jarak umur kitorang masing2 2 tahun..means, skang ni umur aku 21, angah umur 19 n last one my brother, anhar 17 tahun.Sume dah besar2 dah..nama panggilan aku kat rumah along..adik aku, Bariah panggilnya angah..dan last skali kitorang just panggil nama die je, anhar..nama kitorang ni sume lain2..maksud aku xsama langsung..dekat skit pon xde..aku, Norhanina, angah, Norbariah dan anhar, Anhar Adam..
Kitorang sangat lah susah nk jumpe..sebab masing2 blaja jauh2 jugak..Kat jb hanya tinggal parents aku je..aku? macam biase..kat Segamat jugak..angah, kat Nilai..Anhar kat Mersing..So, kira skali dh berkumpul, mmg best lah..dulu, masa form 1 lagi aku dah masuk asrama..jadi,aku x brapa rapat sgt dengan adik2 aku ni..yelah..masa tu aku ni sangat lah home sick..dah lepas SPM, barulah aku rapat dengan dorang ni..Angah dengan Anhar mmg rapat..skrang ni aku lagi rapat dengan angah..anhar pun ok jugak..
Angah skarang kat INTI COLLEGE..amik sains actuarian..nick name die ngan kawan2 chabie..hehe..dielah yang paling bright skali dalam adik beradik aku ni..dari upsr sampai spm, sume die skor..die ni xbanyak sgt ckp..tp die ckp dgn kawan die kecoh..angah ni matured skit dari aku dan sgt lah cepat tension n gelabah bile time exam..hehe..kalo ade paper yang dapat marks xbrapa tinggi, mesti dia tension dan lepas tu call my mom mengadu..mak aku pun risau gak tgk die ni..padahal marks xdelah teruk sanagt kalau nk dibandingkan dengan kakak die ni..
Last one, my brother, Anhar..dekat rumah je panggil anhar..kawan2 panggil die adam..cikgu pun sama..skarang ni kat mrsm mersing..student science tulen..hehe..ayah aku soh die amek biologi sebab dua-dua kakak die amik lukisan kejuruteraan..Anhar ni jenis yang suka compete dengan angah..ape2 result, mesti nk banding kan dgn angah atau pun dengan aku..skang ni die nk Spm..aku rase die dah insaf sket..kalau balik rumah time cuti, buku satu pun xpegang..mak aku naik risau tgk die..haha..
Sebenarnya saja je nk cerita pasal adik beradik aku..even kitorang xramai, tp ble dah kumpul, mcm ada 10 orang..gaduh2 biase lah..tp sekejap je..nama pun adik beradik..dalam family, aku lah yang paling keras kepala..bak kata bapak aku, degil..hehe..
Whatever it is..they are my strength for me other than my parents in tis world..eventhough future kite xtau ape2 akan terjadi, I pray my best for them..

0 comments:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com