Sunday, September 14, 2008

Pengalaman berbuka..

Hai kawan2..mesti pelik kan..aku bercadang nak buat blog dwibahasa..meaning ade campur2..haha..macam dalam spm punye paper..bukan ape..aritu aku suruh adek aku komen pasal blog aku ni..adek aku cakap sebab blog aku ni bahasa inggeris 2 yang payah sket nk komen..so, finally, aku pon buat lah keputusan tukar concept ke dwibahasa..huhu..
ok, sebenarnya, aku xde cite pape sangat dalam blog aku ni..ni just nk meluahkan perasaan je kan..weekend aritu, aku balik melaka..time2 posa ni lah mak n ayah aku suruh blik melaka..aku on je..aku balik tumpang housemate aku..ari jumaat tu die ade ko..korang tau x ko tu ape? kokurikulum lah..then plannye macam ni..die abes ko dalam pukul 6..so, ingat lepas je die abes ko terus lah gerak g melaka..kira nanti time berbuka, kitorang buka dalam kereta lah..mak aku dah bising2 dah..balik malam sangat..nak buat macam mana..aku ni menumpang je..hehe..nak jadikan cerita, aku pon siap2 lah dalam pukul 5 lebih sebab ingat trus gerak lepas housemate aku balik..tunggu punye tunggu, pukul 6.45 baru die balik.. aku dah risau ni..kejap lagi dah time nk berbuka,makanan xbeli lagi..barang2 die xkemas lagi..aku budget2 mesti sampai dalam pukul 10 lebih gk ni..abeslah aku kena dengan mak aku..
so, dalm pukul 7, aku cakap ngan housemate kite beli mcd jek lah..senang..xde lah lambat sgt..fast food pun, fast food lah..sesampainya di mcd, aku terkejut..punye lah ramai orang beratur..abes lah aku..nk berbuka ape ni? last2, kitorang beratur jugak kat mcd even ramai pun..akhirnya, dapat juga aku beli makanan berbuka..time tu dah waktu berbuka dah..telan lah dulu air masak..hehe..kurma xde lah disediakan di mcd..dah beli, kitorang terus lah bertolak ke melaka..mase tu time dah pon menunjukkan pukul 7.40..dalam keta aku pon menghadap juadah berbuka aku..best la jugak pengalaman berbuka dalam kereta ni..xdelah teruk sangat..lain kali boleh lah cube lagi..

0 comments:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com