Tuesday, September 16, 2008

Apa Anwar Kata?

Hai kawan2..jumpe lagi kite time posa ni..korang tengok x berita tv3 tdi? pasal Anwar Ibrahim? bagi sesiape yang tengok, mesti ade yang nak meluahkan pendapat masing2, kan..
Oklah, ape yang aku nak kate kat blog aku ni hanyalah luahan pendapat aku sendiri..So, guys, never feel offended or anything becoz everyone have their own right to say anything, right?
Dalam ape yang aku sempat tengok tadi, Datuk Seri Anwar Ibrahim kata beliau dah ade bilangan yang secukupnya untuk buat kerajaan sendiri..macam kite tahu, beliau kata hampir separuh orang- orang kat Parlimen dah masuk beralih parti..ok, macam Pak Lah kata, mana buktinya? Senarai nama2 ahli2 Parlimen yang dah beralih parti..bile ditnya, beliau cakap ...aku xterkejut bile beliau cakap macm 2..sebab selama ni,Datuk Seri Anwar selalu timbulkan satu issue yang kononya gempak untuk attract orang dengar beliau punye pendapat..well, thats in my point of view lah..
Baru 6 bulan lepas negara kita dah buat pilihanraya..dan resultnya, walaupun jumlah yang mengundi untuk kerajaan dah semakin sikit, tp still kerajaan masih pegang negara ni..dan parti 2 pembangkang perlulah menghormati ape yang rakyat dah undi.. xsalah kita amik tahu pasal isu politik kat negara kita ni..bukan untuk sape2..hanya untuk pengetahuan am sendiri dan xdelah kita terpinga2 sapa yang memerintah negara kita nanti..
Bagi aku, kerajaan kita dan parti pembangkang perlulah bersatu padu dan bekerjasama antara satu sama lain..bukan untuk sape2..untuk bangsa melayu jugak..sekarang ni, banyak anasir anasir luar yang nak menghapuskan hak2 orang melayu kat negara kita ni..
Haha..panjang aku cerita..bagi aku, buat ape lah kita nak menangkan mana2 parti kalau hak kita sebagai orang melayu tercabar? sama je kalau pihak yang lain amik alih..so, kita khususnya yang masih menuntut kat universiti dan kolej mana2,pikir2kanlah mana yang baik dan buruk..aku tahu ramai jugak yang sokong parti pembangkang..tapi, tilik diri dulu, korang sekarang ni belajar di universiti2 dan kolej kerajaan kan? dan tanpa kerajaaan, korang xdapt punye ptptn n belajar tinggi2..

0 comments:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com