Monday, October 6, 2008

Raya First..

Hari raya pertama...
Seperti biasa, kami sekeluarga akan pegi umah atuk aku dekat Masjid Tanah..Disebabkan skng ni kitorang dh ada umah kat Melaka, malam rya mmg xtido umah atuk..pagi2 mak dah kejut..soh siap awal2..sbb pagi2 dah nk trus gerak umah atuk..kira sembahyang raya mmg akan kat umah atuk..Sampai je rumah atuk, aku, angah ngan mak siapkan2 juadah hari raya..papa ngan anhar trus pegi masjid sembahyang raya..atuk aku dh xberapa sihat..die sembahyang kat umah je..
Balik sembahyang rya,aku trus serbu meja makan..lapar..hehe..then dalm tengahari saudara2 belah atuk aku dtg..kitorang xsempat nk beraya..dapat lah jugak duit raya..tp xbyk cm kecik2 dulu..
Petang, aku ngan family blik umah kami plak..nk kn kemas2 umah sket..time tu lah baru kelam kabut pegi beli bunga..kelakar time tu..mak aku dah pening takut makann xcukup..malam ni sure ramai gile yang datang berkunjung..last2, mak aku masak ketupat segera 100 bungkus..haha..

0 comments:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com